مدیریت ابهام

ذهن انسان همواره در حال تنظیم و واردکردن اطلاعات و دانش‌هاست. کسی مبهم بودن و نامشخص بودن شرایط را دوست ندارد، از طرفی ذهن همواره به دنبال پاسخ‌ها و توضیحات در مورد این شرایط مبهم و نامشخص می‌گردد. کسب‌وکارهای نوپا چون با ایده‌ای جدید شروع می‌شوند، با ابهامات زیادی مواجه هستند، این‌که مطمئن نباشید در […]

اسلاید ارائه استارتاپ

فایل اسلایدهای ارایه که برای معرفی مختصر و سریع ایده یا طرح کسب‌وکار با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند پاورپوینت تهیه می‌شود را Pitch Deck گویند. در این ارایه کوتاه که معمولاً در جلسه‌های حضوری و آنلاین با سرمایه‌گذاران بالقوه، مشتریان، شرکا و دیگر مؤسسان استارت‌آپ (co-founders)، ارایه می‌شود، باید نکات کلیدی را مطرح کنید. ده اسلاید […]

ارائه آسانسوری

فرض کنید در حال پایین آمدن با آسانسور برای رسیدن به سالن کنفرانسی هستید که قرار است برای سرمایه‌گذاران ایده‌ خود را ارایه کنید. فردی که در کنار شما ایستاده، یکی از سرمایه‌گذارانی است که  قرار است در جلسه معرفی ایده‌ها حضور داشته باشد و می‌گوید: «من نیز در حال آمدن به جلسه ارایه‌ها هستم، […]

ارائه

معرفی و ارایه‌ ایده و طرح موردنظرتان بخش مهمی از مسیر کارآفرین شدن شماست. ممکن است این سوال به وجود آید که یادگیری مهارت ارایه چه کمکی به شما می‌کند؟ یادگیری و استفاده موثر از این مهارت، منجر به نتایجی نظیر جلب نظر سرمایه‌گذاران و هیجان‌زده کردن مشتریان بالقوه می‌شود. پس شما قطعاً باید یاد […]

ویژگی های کارآفرینان

وقتی به استارت‌آپ‌هایی که تبدیل به شرکت‌های بزرگی شده‌اند یا در حال رشد و توسعه هستند نگاه کنید، متوجه شباهت‌هایی در مورد آن‌ها می‌شوید. برای مثال روندهای اجرایی، ترکیب تیم و زمان‌بندی انجام کارها در آن‌ها شبیه به هم است. حتی بزرگ‌ترین ایده‌ها نیز می‌توانند بدون رهبری منعطف و توانمند در رأس تیم، برای رسیدن […]

ده گام هدف گذاری(بخش دوم)

گام ششم؛ مانند تصویری بزرگ به هدف اصلی خود چشم بدوزید. وقتی شما هدف‌های بلندمدت دارید، باید بتوانید آن‌ها را به گام‌های کوچک تجزیه کنید تا رسیدن به هدف برای‌تان راحت‌تر باشد. ولی باید ‌این را در نظر بگیرید که وقتی در حال انجام گام‌های کوچک هستید، مطمئن شوید که از مسیر اصلی به سوی اهداف […]

ده گام هدف گذاری (بخش اول)

گام اول؛ اهداف خود را مشخص و تجزیه کنید. اول از همه باید بدانید به کجا می‌خواهید برسید، اگر ندانید مقصدتان کجاست، راه رسیدن به آن نیز مبهم خواهد بود. در ابتدا سعی کنید براساس روش SMART، اهداف‌ استارت‌آپ خود را مشخص کنید. اهداف باید خاص باشند به ‌این معنا که دقیقا بدانید چه می‌خواهید. هدف‌های کسب‌وکاری […]

مدیریت زمان

همان‌طور که همه ما می‌‌دانیم زمان بسیار ارزشمند و غیرقابل بازگشت است و باید از آن به خوبی استفاده کنید. مدیریت زمان، مجموعه‌ای از مهارت‌هایی‌ست که به شما در استفاده مؤثرتر از زمان،  اولویت‌دادن به کارها و این‌که کدام کارها را باید حذف کنید، کمک شایانی می‌کند. هنگامی‌که تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید می‌گیرید یکی […]

هدف گذاری

هدف، نقطه‌ای است که قصد رسیدن به آن‌ را دارید. برای موفق شدن در هر کاری باید هدف داشته باشید. داشتن هدف، لازمه شروع هر کسب‌وکار است. اگر برای کسب‌وکارتان هدف نداشته باشید، سردرگم می‌شوید و نمی‌دانید قرار است به کجا بروید. داشتن هدف‌ در کسب‌وکار، باعث تمرکز و برنامه‌ریزی برای رسیدن به مقصد می‌شود. […]

مهارت های فردی و بین فردی چیست؟

بیشتر افراد تصور می‌کنند مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکار، تنها شامل مهارت‌هایی مانند طراحی و راه‌اندازی کسب‌وکار و هک رشد است و اغلب به مهارت‌های فردی و بین فردی کمتر توجه می‌شود اما استفاده از مهارت‌های فردی و بین فردی، می‌تواند سایر مهارت‌ها را بهبود داده و یا باعث رشد آن‌ها شود. به‌عنوان‌مثال، […]